Saturday 29 October 2011

Misteri Putrajaya ---Tak Jauh Dari Rumah PM

Petang ni aku, hubby dan anak yang bongsu pergi pusing-pusing Putrajaya. Mula-mula kami ikut presint 15. Naik ke  lot-lot yang nak dibuat kedutaan. Tak ada satu lagipun blok kedutaan. Agaknya dia orang semua tak nak datang Putrajaya. Jauh daripada bisnes centre. Rasanya ramai yang suka KL lagi. Sebab tu tak ada sapa-sapapun yang nak datang Putrajaya. Lagipun  kenderaan awam dari KL sampai Putrajaya tak bagus sangat. Patutnya ada LRT/Komuter/apae-ape yang menghubungkan KL dan Putrajaya dan paling pentingnya kedutaan tu la.   Lokasinya cantik. Atas bukit nampak view sekitar Putrajaya. Apabalagi kami berduapun lawan la ambil gambar view. Tapi camera phone aku nampak gelap aje. Tak secantik camera hubby. Dia asyik aksyen saja menunjuk-nunjuk dia punya gambar.

Lepas tu kami ke Taman Rimba pula. Nama sedap tapi tak ada apa. Hubbypun pusing-pusing sampa la ke jalan yang ditutup. Hubby masuk jugak. Aku dah saspen. Jalannya luas tapi pokok dah melata kejalan. Lampu dan pokok bunga dah siap dipasang dan ditanam. tapi semuanya diselaputi belukar. Oh rupanya ada juga lost world kat Putrajaya ni. Entah presint apa yang nak naik. Tapi mungkin tak ada bajet, maka stop dulu. Last-last jalan sampai juga jalan keluar tapi berpalang. Nasib baik ada guard jaga maka tak payah la pusing balik.

Selepas keluar daripada kawasan tersebut kami ke depan lagi. Sampai kat rumah PM. Pas tu hubby buat u turn. Terus dia masuk satu kawasan yang juga ala-ala lost world. Tak tahu nak buat apa. Mungkin rumah jugak kot. Disinipun kami ambil gambar pemandangan juga. Nampak apa apa yang cantik kami akan berhenti dan ambil gambar. Sampai satu tempat tu aku dah letih. Hubby turun dan terus memetik camera hand phonenya. Aku tengok aje dari cermin kereta, hubby terus berjalan ke arah semak-semak. Agak lama juga barulah dia muncul. Aku tanya apa yang cantik bah. Hubby aku jawab misteri...misteri....Lastly aku fed up nak tanya lagi. Coz jawapannya asyik misteria aje....

On the way nak keluar dari tersebut kami masih memetik camera....Pause..
Sampai aje kat junction nak masuk BBB aku tengok hubby asyik duduk pegang handphone. Apa lagi, akupun sound, dah-dah la tu..trafic ligh dah naik hijau, tapi mata hubby asyik ke telefon.
Hubby aku cakap, semua gambar yang dia ambil missing satupun tak lekat...Hu.. tak dapat la aku minta gambar yang cantik tu.. Simpan aje gambar dari camera aku  yang agak gelap-gelap ni.

Sampai aje kat rumah hubby akupun cakap benda misteri yang dia tengok tadi. Dia cakap masa dia tinjau-tinjau scenery tadi dia nampak satu kawasan yang tak diganggu. Kawasan tu masih ada pokok buah-buahan. Tetapi lain-lain kawasan sekeliling semuanya dah diteroka. Hubby juga telah merakam pemandangan di kawasan tu. Tak tau samada tuan tanah tak bagi @ memang Putrajaya nak simpan kawasan tu@ memang kawasan tu tak berjaya dibersihkan kerana......KERAS.. Apalagi kami pun relate dengan misteri kehilangan gambar dari camera hubby. He--he...mungkin kebetulan aje

Tak apa nanti kami sekali lagi akan ke situ dan akan mengambil gambar. Kita tengok samada akan hilang lagi gambar itu.....

No comments:

Post a Comment